Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Mam, dat kan ik ook hoor!

Er komt een tijd, dat bepaalde dingen gewoon aan vervanging toe zijn en zo is onze slaapkamer het eerst aan de beurt, dat mag ook wel het is tenslotte vijftien jaar geleden dat er iets mee gebeurde maar ja, je slaapt er alleen maar, toch? We zijn op een wankele leeftijd dat die acties gewoon niet meer door onszelf gedaan kunnen en mogen worden, dus een rondje makend zegt de jongste spruit, inmiddels ook al moeder natuurlijk: maar Mam, ik kan ook behangen hoor. Wat een mazzel dat ze dat van Pap geleerd heeft! Zo komt die kamer als eerste aan de beurt en is de volgende stap de woonkamer, maar haast, nee hebben we niet want we weten: er wordt geholpen. Vanzelfsprekend is het niet maar fijn, dat is het zeker wel, je moet kunnen en durven vragen, voorbereid zijn op: nee, wat me nog altijd moeite kost want: waar we vroeger vanzelfsprekend klaarstonden is dat nu niet meer zo. Ze hebben het druk, werk en gezin en ik snap het best, maar soms denk ik: hoe deden wij dat dan! Zeiden nooit nee, net als deze jongste, die zei: dat doe ik wel hoor! Oh heerlijkheid.

... Huis opknappen ...

Schrijver: An Terlouw, 15 september 2020


Geplaatst in de categorie: familie

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 32



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)