Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Samen winkelen

In de woning die in Engelse sfeer is ingericht, waarin zij mij nooit eerder uitnodigde, ontving zij mij nu. Ze was in de steek gelaten door anderen, die haar valse beloften hadden gedaan en vroeg mij nu samen boodschappen te gaan doen. Ook de leden van haar "Christelijke" kerk hadden het blijkbaar af laten weten. Haar lange, grijze haar dat mogelijk eens, in lang-vergeten tijd helblond is geweest, draagt zij steevast opgestoken en met schuifspeldjes bevestigd op haar achterhoofd....

Men kan bezwaarlijk beweren dat er bij Albert Heijn niets te koop is; dat men daar geen assortiment heeft; rijk en veelzijdig is daarentegen de collectie levensmiddelen; en terwijl we voortstrompelden door de zaak, haar hand rustend op die van mij, koos ze de lekkernijen naar haar zin, zoals cake, haar favoriete paddenstoelensoep en yoghurtijs

Ondanks haar naar eigen zeggen chronische pijnen was ze zeer geïnteresseerd om nog een miniem bedrag af te dingen op de prijs van de levensmiddelen en uit dank voor mijn diensten bood ze mij nog een lekkernij aan: yoghurtijs of een tablet chocolade, maar ik weigerde; een vriendendienst is uiteraard gratis....

Gearriveerd op de Westermarkt klampt ze plotseling een wildvreemde, onbekende jongeman aan, legt haar hand op zijn arm en vraagt hem om onze winkelwagen voort te duwen. Verlegen en verbaasd glimlacht hij om het onverwachte gebaar.....

Schrijver: I.Broeckx
4 oktober 2020


Geplaatst in de categorie: vriendschap

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 56



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)