Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Kleuterjaren (vervolg)

....en zo rusten mijn ogen vaak op het merkwaardige maar zo mooie en architectonisch zo geslaagde gebouw dat enkele jaren geleden verrees aan de overkant van de snelweg die mijn woning flankeert en daarnaast zie ik de onschuldige kinderen met hun skeltertjes en stepjes op een smalle geasfalteerde strook met schijnbaar willekeurige bewegingen rondrijden, zoals nu eenmaal hoort bij onschuldige kinderen. (En ook de schommel wordt vaak bezet)

Het tafereel herinnert me aan de jaren van mijn vroegste jeugd toen ik op "Kleuterheil" verbleef, gesitueerd in een bosrijk gebied tussen Tilburg en Goirle waar we sliepen in de open lucht op de stretchers onder de dekbedden met ons vignet en ik in de paradijselijke natuur vlinders en bloemen ontwaarde.

(En in de verte bevond zich het huisje van Hans en Grietje, dat zich onttrok aan onze waarneming en dat we slechts zelden bezochten.....)

Schrijver: I.Broeckx
13 oktober 2020


Geplaatst in de categorie: kinderen

4.0 met 1 stemmen 101



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)