Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Op een winteravond in december.....

We waren genodigd in een huis; in een appartement in een van die straten die gekenmerkt worden door de strakke, functionele en welhaast demonisch aandoende bouwsels; kortom door de architectuur die razendsnel verrezen is na het afscheid dat ik heb moeten nemen van mijn allerliefste, in een wijk waarin mijn jeugdherinneringen liggen opgestapeld als betrof het een desastreuze blokkentoren. En daar is ook de klokkentoren van de kerk waarin wij onze tante ten grave moesten dragen en aan de andere kant stroomt het zwarte water van het Wilhelminakanaal waarop de elegante rijnaken rusten.....

We waren voortgejaagd door een gure decemberwind maar binnen wachtten ons warmte, koffie en een metershoge fraai opgetuigde kerstboom....

Aan mij de edele taak het verslag van de vergadering te schrijven....

Aangevallen door een scherpe wind haastten we ons die avond weer huiswaarts.....

Schrijver: I.Broeckx
9 november 2020


Geplaatst in de categorie: kerstmis

4.0 met 1 stemmen 70



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)