Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

"Ik ben vandaag een beetje ziek"

Tijdens die vroege jaren was het wel eens het geval dat de "ratrace" van de schoolcarrière onderbroken werd door een griepje. Dan hoefde ik even niet de riedel "Groningen, Zoutkamp, Uithuizen" in mijn hoofd te stampen en de kleurige landkaarten te tekenen die vergezeld gingen van de lijst met plaatsnamen, geschreven met de kroontjespen. Dan lag ik op de bank en zong ik het liedje dat ik ergens had opgedaan met de titel: "Ik ben vandaag een beetje ziek, nu lig ik op de bank/Ik luister naar de radio/En smul van dropjesdrank/Om elf uur krijg ik chocola/Met lekkere koek erbij/Wat is het gezellig, wat is het toch fijn/Zo'n heel klein beetje ziek te zijn". Het boek, getiteld "Ernstjan en Snabbeltje" over een jongen en een eend was nu ook veel leuker dan het schoolwerk en het was ook veel fijner naar een hoorspel op de radio te luisteren. Zo herinner ik me die tijd maar ik moet zeggen dat ik meestal wel aantrad in de schoolklas, gekleed in een plooirok en een truitje, met de bril op die ik sinds mijn zevende jaar droeg en op de "Forma Natura" schoenen die mijn voeten zouden moeten corrigeren.....

Schrijver: I.Broeckx
10 januari 2021


Geplaatst in de categorie: ziekte

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 108



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)