Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Miscommunicatie

Of ze ook imbeciel was of verstandelijk minvermogend, bleef mij altijd onduidelijk. Achter het scherm van haar gezicht waarop zich soms chagrijn vertoonde, gingen acht persoonlijkheden schuil. De mishandeling uit haar jeugd had haar daarin doen vluchten. Onze "vriendschap" vormde een aanfluiting van de vriendschap, van de hoge, edele waarden die sommigen hooghouden en met elkaar delen en die de "condition humaine" sieren. Vanuit de geheimzinnige, donkere, desolate krochten van haar persoon ontsnapte nooit een gering schijnsel dat ook maar in minimale mate zou kunnen duiden op het denkvermogen dat toch noodzakelijk is om de wisselvalligheden, moeilijkheden en wederwaardigheden van ons geestelijk leven te peilen en te doorgronden. En zo staarden wij elkaar aan en speelden wij stommetje en zo raasden onze persoonlijkheden rakelings langs elkaar heen, als intercities op afzonderlijke sporen, in radicaal tegengestelde richtingen.....

Schrijver: I.Broeckx
24 februari 2021


Geplaatst in de categorie: eenzaamheid

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 48



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)