Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Was ik maar telefoniste gebleven!

Destijds zat ik in de ruimte met de geel-gesausde muren een groot deel van de dag met de telefoon in mijn handen, dat wil zeggen op momenten waarop ik niet de toetsen van de typemachine aansloeg.

Mijn ambities waren echter groter en meeromvattend.

De studie lokte en lonkte. Hoopvol wachtte ik op het moment waarop de Open Universiteit haar intrede zou doen in Nederland. En toen het zover was werd het voltooien van de studie Cultuurwetenschappen mijn ultieme doelstelling.
Vol enthousiasme stortte ik mij op de inhoud van de keurige en kleurige katernen die ik per post ontving en duwde
mijzelf het feitenmateriaal betreffende middeleeuwse incunabelen, uitheemse verwantschapssystemen, landbouwpolitiek in de Republiek der Verenigde Nederlanden, wetenschapsleer en wat al niet meer door de strot.

Welk doel diende deze studie? Was zij ergens voor nodig of dienstig geweest?

Het papiertje van de Propedeuse bewaar ik nog altijd, maar had ik niet in het geel-gesausde vertrek eindeloos de telefoon en de typemachine moeten blijven bedienen?

Schrijver: I.Broeckx
18 april 2021


Geplaatst in de categorie: hobby

4.2 met 4 stemmen 43



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)