Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

In de rij bij de kassa......

Bij de grote, mooie, nieuwe zaak van de "Aldi", in het lage gebouw hier op de hoek dat geruime tijd geleden verrezen is, had ik bescheiden ingekocht: wat koffie en kaas; vruchtensalade. De rij bij de kassa was niet lang en eenmaal daar gearriveerd bood ik mijn inkopen en mijn pinpas aan en wilde ik afrekenen, maar plotseling kon ik me mijn pincode niet meer herinneren. Enkele malen toetste ik in; foutief en tevergeefs helaas. Het was of mijn tot op dat moment steeds uitstekend werkende brein mij ontvallen was en dienst weigerde. Grote consternatie in de zaak; het hele systeem op tilt dat opnieuw opgestart moet worden en wreed gelach van de mensen in de rij; gelach in plaats van het medeleven dat meer op zijn plaats en terecht zou zijn geweest en mijn opmerking: "Het is niet om te lachen!" "Het is beter ermee te lachen dan ermee te huilen" merkt een dame echter vergoeilijkend op. "Ik woon hier vlak in de buurt" beweer ik tenslotte "Ik zoek thuis de code wel op en dan kom ik terug" Zo gezegd, zo gedaan en bij terugkomst in de zaak laat men mij ondanks alles voorgaan om de luttele boodschappen te betalen en mee te nemen......

Schrijver: I.Broeckx
19 april 2021


Geplaatst in de categorie: economie

4.5 met 2 stemmen 54



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)