Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Bij "De Volckaert" in Dongen

De bebouwing in de omgeving van Woonzorgcentrum "De Volckaert" in Dongen mag er zijn en verdient zeker wel een schoonheidsprijs maar vanzelfsprekend blijft het voor de argeloze toeschouwer die het geheel van buitenaf beziet onduidelijk welke onheilspellende vormen van niet te definiëren leed en ongeluk schuilgaan achter de welhaast geblindeerde vensters.

Mijn vriendin, die hier haar domicilie bezit, heeft als metgezel een dertienjarige nog speelse kat met de naam "Bleske" die haar nooit en te nimmer zal kwetsen, beledigen, verlaten en vernederen als de brute, ongepolijste mensensoort. Het tedere dier werpt zich ruggelings aan mijn voeten en kromt de lieflijke zachte pootjes voor de borst.

Maar als onverwachte en onvermoede onvoorspelbare blikseminslagen hebben ook mij de uiterst wrede woorden en gedragingen van mijn medemensen tot in het diepst van mijn hart, gemoed en ziel gewond, gekwetst en beschadigd...

Schrijver: I.Broeckx
12 mei 2021


Geplaatst in de categorie: emoties

4.0 met 2 stemmen 48



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)