Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het vogeltje

.......het was in de tijd dat ik wegens mijn zwakke longen dagelijks het kleuterdagverblijf met de toepasselijke naam "Kleuterheil" bezocht, gesitueerd in de bosrijke omgeving tussen Goirle en Tilburg. Niet altijd stond ik 's morgens te popelen om met ome Rob, de buschauffeur, bekend en geliefd bij alle kleuters, met de bus naar Goirle te vertrekken, vermoedelijk al te zeer verlangend de veilige en vertrouwde huiselijke woning en de bescherming van mijn ouders niet te verlaten. Daarom besloot dan ook mijn lieftallige, nog jonge moeder mij zelf naar het kleuterdagverblijf te brengen. En zo zal ik me altijd blijven herinneren hoe we, eenmaal gearriveerd op onze bestemming, daar in de gang een vogeltje signaleerden dat kennelijk verdwaald was en gedesoriënteerd en dat de weg in de natuurlijke omgeving was kwijtgeraakt. ook op die bewuste dag zal ik ongetwijfeld de warme melk en het Marie-koekje gekregen hebben dat we iedere dag bij aankomst geserveerd kregen en zal ik 's middags geslapen hebben op de stretcher vóór het paviljoen onder het blauwe dekbed met mijn eigen vignet.....

Schrijver: I.Broeckx
13 mei 2021


Geplaatst in de categorie: kinderen

4.0 met 2 stemmen 45



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)