Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Voor jullie, die maling hadden aan de sirene’s

Van ver weg, in de verte zeg maar klinkt het angstaanjagende geluid van loeiende sirenes en oh we wonen vlakbij de kazerne waar die geluiden het meest klinken maar als je onderweg bent, is het dichterbij zeg maar. Ik kijk om me heen, we steken net ( groen licht) een grote weg over als ik in mijn spiegel ( jaja, die zit op een gemeente cabrio hoor) de grote gele ambulance aan zie komen, met een noodgang natuurlijk. Wat er dan gebeurd is totaal absurd en dan druk ik me heel erg netjes uit want; vanuit de tegenovergestelde richting rijdt het verkeer gewoon door, ja, je leest het goed! Minstens tien auto’s doen net of ze gek zijn ( zijn ze ook) doen of ze niks horen ( is ook zo) en wijken niet, geen millimeter!

De chauffeur zet een knopje om wat meer lawaai geeft dan dat ie ervoor deed, verrek men wordt wakker! Auto’s gaan op de rem, ook al een hele slimme actie ( niet dus) en ik ben stomverbaasd over zoveel stommigheid. Volgens mij, bestuurders van die tiental auto’s, is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk ruimte laat voor hulpdiensten en dit al helemaal als ze blauwe lichten en sirene voeren? Toch iets wat niet is blijven hangen bij het afnemen van het examen denk ik, misschien een goeie om daar wat meer op te letten en voor die dwazen die hun oren dicht- en de radio hard aan hadden: denk eraan dat die wagen ook voor een familielid zo hard zou moeten rijden, zou je dan ook......

... Zoveel stomheid ...

Schrijver: An Terlouw, 23 mei 2021


Geplaatst in de categorie: verkeer

5.0 met 1 stemmen 751



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)