Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Als een kind van vijf jaar.

De afstand Tilburg-Biezenmortel is met de snelle, witte auto van de Regiotaxi gemakkelijk te overbruggen. Een stoere en aantrekkelijke oudere chauffeur met apenarmen die hij aan het stuur hield, legde die afstand op een zonnige septemberdag met mij af.

Mijn broer wachtte al op mij. Hij danste als het ware zijn krankzinnige, gekmakende dans voor het raam van het "appartementje" dat die naam nauwelijks verdient. Daar staat ook zijn "fauteuil" die hem rust en soelaas moet bieden in zijn armzalige, gehavende bestaan. Vandaag speelde mijn drieënzestigjarige broer, in feite een kind van vijf jaar in de gedaante van een man met zijn speelgoed, een houten klok. Zoals te doen gebruikelijk beklopte hij op heftige wijze met de handen het voorwerp; mogelijk een manier om spanningen af te reageren die zijn innerlijk bezetten en tormenteren. Binnenkort zullen we hem een lamp verschaffen; een heldere daglichtlamp waarmee hij hopelijk zijn winterdepressie te lijf kan gaan.

Mijn taxi kwam weer snel en ik aanvaardde mijn terugreis.

Schrijver: I.Broeckx
16 september 2021


Geplaatst in de categorie: kinderen

3.5 met 4 stemmen 59



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)