Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een simpel bedankje zegt alles!

Hoe kom je erop, wel: er ligt een vlonder bij onze deur en dat is best makkelijk maar weet je: het kreng is zo zwaar dat je er met goed fatsoen niet dusdanig bij kunt om een (best gore) zwarte streep weg te halen. We dubben, we verzinnen en ineens: eureka! Ik kijk haar aan en zeg: wat denk je van een afwasborstel? Ze lacht en zegt: prima plan. Soms wordt in huize T voor rare kleine gaatjes namelijk ook wel een oude tandenborstel gebruikt en de afwasborstel, tja, die lag er wel, maar werd niet gebruikt da allen voor…juist de afwas! Gewapend met een emmertje, een beetje azijn, water en de borstel verdwijnt ze en ik kruis m’n vingers…

Krap twintig minuten later komt ze binnen en ik vraag: en? Nou kom maar kijken. Niet voorbereid op wat ik te zien krijg, sta ik met open mond te kijken naar een vlekkeloze galerij, het zwart is verdwenen, smetteloos schoon en het enige wat ik uitbreng is: wat ben ik daar blij mee…dank je wel Sabine. Wat een afwasborstel al niet teweeg brengen kan….

Schrijver: An Terlouw, 25 november 2021


Geplaatst in de categorie: bedankt

3.0 met 3 stemmen 77



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)