Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten over emoties

De sjaal

Ik ben een warme wintersjaal aan het breien voor je uit zachte turquoise en witte wol, die ik bij de "Action" kocht. De kleur turquoise zal overheersen in de sjaal maar ik brei er witte strepen in ter verlevendiging. De wol lag al lang te wachten tot ik haar ter hand zou nemen, maar nu zet ik door. De sjaal moet af zijn vóór je vijfenzestigste verjaardag op 10 december....

Kilte heerst in je hart; kilte en koelte, koude angst, agressie, verdriet en opstand. Mijn "offensief" met de sjaal is niet krachtig genoeg om die gevoelens te bestrijden, te weren.

Misverstanden, onbegrip, wantrouwen en vijandschap zijn in de plaats gekomen van onze vriendschap, van onze vroegere liefde en kameraadschap, die teloor zijn gegaan, gecorrumpeerd, vernietigd.

De kennelijk nooit eindigende stroom van wrede woorden heeft een bres geslagen in dat, wat mij eens het meest dierbaar is geweest.....

Schrijver: I.Broeckx, 6 december 2021


Geplaatst in de categorie: emoties

4.0 met 2 stemmen 58



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)