Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ontmoetingen bij het station en in onze LocHal

De mannen overweldigen en overspoelen de wereld; stoer en zelfbewust, vrolijk en kordaat; allen met een andere haardracht, als het ware voor ieder van hen speciaal bestemd en gemaakt. Velen van hen tref ik aan in onze onvolprezen LocHal en op een dag, toen de automatische deur om onbekende redenen "weigerde" open te gaan verklaarde ik aan een jongeman die zich met mij en zijn metgezel voor de uitgang bevond "voor u gaan alle deuren open", doelend op de ambities, de plannen en dromen die hij, jong nog, ongetwijfeld koesterde. Ik spreek de jongere en de oudere heren onverkort aan met "meneer" en toon me vaak onterecht hulpeloos om hun respect, misplaatst mededogen en hulpvaardigheid op te wekken, zodat ze zelfs in mij, hoewel ik nauwelijks charmant of aantrekkelijk ben op mijn leeftijd, toch tenminste nog een vrouw zien, een oudere vrouw die de kenmerken van het geslacht draagt en zodat ze wellicht de verering en het mededogen dat hen in sommige gevallen is bijgebracht door verantwoordelijke, bezorgde ouders kunnen opbrengen. En zo kwam ik ook bij het station een van hen tegen die, kennelijk geamuseerd, glimlachte vanonder zijn capuchon met bontrand. "Are you English" was mijn vraag "No, I am from Roemenia" was het antwoord "I love your country" verklaarde hij vervolgens "and I love girls with blue eyes"
"Don't you like girls with brown or green eyes?" repliceerde ik. Mijn nieuwe vriend zou gaan werken in de logistiek en hij verklaarde voor altijd in Nederland te willen blijven.....

Schrijver: I.Broeckx
9 maart 2022


Geplaatst in de categorie: mannen

5.0 met 1 stemmen 52



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)