Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ontmoeting met Bobby

Er heersten een serene stilte en rust op het Rosmolenplein op 4 mei, nog wel een nationale gedenkdag. Het helder groene, welige gras kon mij wel bekoren, in tegenstelling tot het danig verzakte dak van de woning naast de voormalige drogisterij, dat het pand tot een krot degradeerde.

Een jongeman vergezeld door een klein hondje met zwarte en bruine vlekken op de vacht, naderde mij en ter kennismaking strekte ik uitnodigend mijn hand uit. Het beestje snuffelde er even aan en naderde even, maar week terug en kwispelde met wat het restant van een staart leek; een bobbel op het achterwerk.

"Hij is bang" veronderstelde ik, "maar hij kan wel kwispelen". "Hij is zo geboren", verklaarde de jongen, "de andere hondjes uit het nest hebben wel een staart". "Als hij maar goed in zijn vel steekt", zei ik tenslotte. En zo was mijn kennismaking met het hondje Bobby en met zijn baasje.....

Schrijver: I.Broeckx
5 mei 2022


Geplaatst in de categorie: dieren

4.5 met 2 stemmen 69



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)