Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

In Leerdam, op de woelige rivier

Het was een mooie junimaand; de maand van mijn negenenzestigste verjaardag. De reis naar Leerdam verliep sneller dan ik verwachtte dankzij het gesprek dat ik voerde met de zevenentachtigjarige dame naast mij in de Opstapbus. Over de Oorlog en haar voorbije leven, de lange huwelijksjaren en haar kinderen.

We hadden het mooie land doorkruist, rivieren gezien en welige groene weiden met bonte koeien en elegante langbenige paarden en met hier en daar een molen. En we waren door dorpen gegaan met karakteristieke boerderijen en villa's die tot onze verbeelding spraken.

In Leerdam lag de boot op ons te wachten die ons zou voeren over de stroom van de rivier de Linge met haar woelige water, omzoomd door villa's en buitenplaatsen. De meneer naast mij, een rustige senior, helaas kinds geworden, vroeg naar de bekende weg en ik deed het woord over de bezienswaardigheden langs de route; over de buitenplaatsen en de zomerse taferelen....

Schrijver: I.Broeckx
6 juni 2022


Geplaatst in de categorie: landschap

2.0 met 1 stemmen 412



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)