Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Als "Alzheimer" het roer heeft overgenomen....

Haar fantasie slaat haar vleugels uit nu de dodelijke en gruwelijke ziekte die men de naam "Alzheimer" heeft toebedeeld het terrein van haar geest verder en verder verovert. In haar armzalige kamer, waarin zij alleen beschikt over het hoogstnoodzakelijke, keek zij nog naar het programma over bijen en de enge grenzen van haar miserabele omstandigheden werden overschreden, de barrières werden geslecht en doorbroken en haar geest vloog over wijde horizonten in wijde, onbestemde gebieden en regionen en trad uit de bekrompen kerkers van haar omgeving en bewustzijn.

Maar ook de wanen betreden nu aarzelend haar ziel. Zij is overgevoelig geworden en schrikt van het minste geluid; zij hoort het galmen in het heel uitgestrekte en omvangrijke gebouw met al haar kamers en gangen dat haar omringt; geluiden bereiken haar van verre.

Haar geest zweeft weg naar het onbekende, hallucinatoire en aanvaardt de commando's van haar voorheen toch altijd voortreffelijke verstand en intelligentie niet meer.

Alzheimer heeft het roer overgenomen...

Schrijver: I.Broeckx
23 juli 2022


Geplaatst in de categorie: ziekte

3.0 met 2 stemmen 122



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)