Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Bij Arkan, mijn trouwe kapper

Het was een zomerdag, die de herfst nog niet aankondigde, hoewel het licht van augustus dat van september soms evenaart. De deur van de kapperszaak stond open en deze deur liet een zoele wind door.

De ene jongeman na de andere maakte zijn opwachting en mijn Turkse vriend, kapper Arkan werd het niet moe de schaar, de tondeuse, de gel en het massage-apparaat te hanteren. Vaak was het niet echt danig uit de hand gelopen met de haardos van de heren, maar ik vermoedde dat ze allen zo ijdel waren dat voor hen een knipbeurt vaak vereist was.

Toen ik plaatsnam voor de spiegel in de zwartleren fauteuil, beschouwde ik mijn bleke gezicht waarop de zomer geen vat had gehad in de spiegel. Arkan zette fluks de schaar in mijn verwilderde haardos en bewerkte deze met de tondeuse.

Na de behandeling lag het haar verward en golvend op mijn schedel in een kortgeknipte zomerdracht, in een coupe die me wel beviel.

De pasfoto die ik zal laten maken zal een herinnering vormen aan mijn negenenzestigste levensjaar...

Schrijver: I.Broeckx
12 augustus 2022


Geplaatst in de categorie: mannen

4.5 met 2 stemmen 193



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)