Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Fietstocht Friesland Foppe

VERSLAG FIETSTOCHT NAAR ST ANNE PAROCHIE MEMMIE FOPPE ST COMPOSTELLA

het is vrijdagnacht vier uur foppe is heel druk en heeft veel energie hij is de hele week al thuis geweest hij moet er hoognodig even tussen uit en naar mem desnoods met de fiets die hij anders nooit gebruikt de taxi duurt te lang te bestellen nog niet gedaan. Hij pompte banden op doet er twee flessen water in rookt tien tabak het is zes uur hij belt zuster en zegt ik ga fietsen eerst naar de apotheek. Het fietsen lukt goed de zon begint te schijnen en hij is zomaar buiten de stad op het platteland en heeft wel zin in fietsen in de natuur ook goed voor de lichaam en geest denkt hij. Maar ja daar sta je dan na een half uur al moe geen conditie natuurlijk. Met spaans temperament gaat hij in de berm zitten. Het waait een beetje tegen en de weg gaat omhoog hij loopt over de brug en gaat weer zitten. Man o man wat is het ver hij is nog maar bij tzummarum minnertsgea dat staat op de richting aan wijzer het is nu twee uur later en de krachten hebben het begeven hij moet een half uur rusten en heeft ook geen eten wel wat een impulsieve actie van de waldpyk. Er komt ook nog een auto bus en fietser voorbij die gaan veel sneller. Op het laatst denkt hij dat hij er is maar dat is maar st jacobiparochie bij de middeleeuwse gele kerk heel mooi hier rust hij en maakt een foto . Onderweg is hij nog een zuster tegen ook nog tegen gekomen die heeft zeker gebeld want daar komt zus aan met de auto en laadt de fiets in en brengt hem naar mama jij kunt de straat niet eens vinden lichte paniek en een traantje. Gauw naar binnen met de trap de thuiszorg staat voor de deur en een lorezepammetje brood en koffie. Dan is hij blij mama te zien en is weer gelukkig dat hij het gered heeft. 15 kilometer gefietst een hele prestatie voor kleine meneer foppe. Hij gaat even rusten en mama leest de krant en om twaalf uur broodjes en even naar bed. Hoe hij thuis moet komen weet hij nog niet hij wil eerst hier even blijven tot het avond wordt. De weilanden waren onderweg heel mooi er was een bloemenveld en een boerderij en een kerk en wijds uitzicht over de velden maar geen bomen zoals in de WALDEN de kleifriezen zijn groot gezond en sterk niets voor zo n klein manneke uit bergum met computer schilderen en gitaar en maaltijd medicatie toch woont hij er met plezier en zus woont ook in de buurt vijf jaar is hij er nou in zijn eerst e eigen huisje een hele vooruitgang zou ik zo zeggen met 53 jaar zijn lange haar zit er nog op net als vroeger op school.

... verslag fietstocht ggzclient ...

Schrijver: foppe oostenbrug
13 augustus 2022


Geplaatst in de categorie: reizen

4.7 met 3 stemmen 100



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)