Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Noordstraat, Tilburg, augustus 2022

De Noordstraat slingert zich als vanouds door centrale gedeelten van onze stad. Men treft er de woning aan van de bekende Tilburgse schrijver met daarnaast zijn gedicht over (geneeslijk) liefdesverdriet tegen de gevel. En daar is ook, aan de overzijde, Scheersalon "Du Nord", een luxe adres voor heren. Bij "De Burgerij" weerklinken altijd Franse chansons en daar kan men, ook als men vroeg arriveert, een broodje King krabsalade bestellen.

Hier ligt mijn verleden, hier was het kantoor, eens brandpunt van mijn neerslachtigheid. Ik kan nog altijd de binnenplaats bezichtigen, als ik dat zou wensen. Daarnaast de uitdragerij, al veertig jaar prominent in de straat.

Bij de vijfsprong aan het eind van de straat bevindt zich een kleine, verwaarloosde bosschage. Op het terras zal ik mevrouw ontmoeten. Twee cafés bieden aldaar hun gastvrijheid aan. Een koele bries overspoelt ons na de grote hitte. We babbelen een uurtje tot we weer huiswaarts keren.....

Schrijver: I.Broeckx
21 augustus 2022


Geplaatst in de categorie: woonoord

3.7 met 3 stemmen 63



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)