Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Mijn vrouwenlichaam geobserveerd

Monumentaal weerspiegelt mijn vrouwenlichaam zich in de winkelruit en ik beschouw de forse benen, bezet door de kwabben, die mij nog altijd dragen. Daarboven de vooruitspringende buik, omringd door plooien van vet, uitmondend in de met schaamhaartjes bezette driehoek, die mij, evenals de lobben die als halve citroenen rusten op het bovenlijf, mede tot vrouw stempelen.
Boven alles torent de schedel uit die de hersenen bevat die aansturen en regeren, die ordenen en classificeren. Aan de armen bungelen de verouderde handen, die kunnen strelen, slaan en grijpen, de handen waarop de blauwe aderen, die het bloed bevatten, kronkelen als kleine riviertjes die zich met elkaar verwarren. Op de schedel het haar, dat golft en glanst, dat kortgeknipt is en mij nog altijd tot sieraad dient.

Het lichaam; mijn vrouwenlichaam, is me dierbaar; ik was het, ik verfris het, het draagt mij en vervult zijn diensten tot aan het onheilspellende tijdstip van de ouderdom dat aangebroken is.....

Schrijver: I.Broeckx
24 augustus 2022


Geplaatst in de categorie: lichaam

4.5 met 6 stemmen 122



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)