Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ik schrijf wat ik wil of: wil ik wat ik schrijf?

Ik denk en doe, ik doe en denk, vooral dat laatste laat me schrijven
wat in m’n hoofd komt, moet eruit, of het nou over Jan, Piet of Klaas gaat,
doet er niet toe, Ik denk en ik doe.
Niet iedereen vindt dat leuk, maar ik dus wel, ik denk en doe en doe en denk
Kun je me niet aan- of denk je er anders over, prima, want niemand anders dan ik:
besluit wat ik denk- en doe!

... Mijn hoofd en gedachten zijn van mij ...

Schrijver: An Terlouw, 24 augustus 2022


Geplaatst in de categorie: vrouwen

1.5 met 6 stemmen 362



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Richard Bahl
Datum:
4 september 2022
Ik zie nu pas deze verdedigende tekst van de schrijfster. Het lijkt immers op een stoer statement tegen eventuele kritiek. Deze heb ik ook. Niet bij alle bijdragen van de auteur. Er zitten fijne stukken bij. Maar regelmatig vind ik het wel erg snel in elkaar gezet overkomen. Op mij althans. Deze hartenkreet bevat overigens een vreemde opvatting welke ik niet deel. 'Wat in mijn hoofd komt, moet eruit, of het nou over Jan, Piet of Klaas gaat, doet er niet toe. Ik denk en ik doe'. Dat heeft helemaal niks te maken met of lezers dat 'leuk' vinden of niet. Ik houd niet van wat er in iemands hoofd zit er ook direct uit moet. Stel je voor. We hebben al genoeg problemen, zonder dat iedereen maar gilt, dat wat er in een hoofd op komt, er ook maar uit moet. De vraag 'Kun je me niet aan' is ook een beetje zotteklap. Ik begrijp wel de behoefte aan stoerheid en zelfvertrouwen. Maar 'me niet aan kunnen' duidt op enige angst en onzekerheid wegbluffen. Nu maar weer gewoon een aardig stukje schrijven, An Terlouw.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)