Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Uit mijn studententijd

Het is welhaast vanzelfsprekend dat in Tilburg voor de studenten in de omgeving van de campus heel wat tot stand is gekomen dat voorziet in hun behoeften. Grote witte letters geven aan dat zich ergens achter de solide stenen vesting van de muren de sportzaal bevindt waar ik veertig jaar geleden bokkensprongen maakte in het gezelschap van mijn medestudenten. Een heel stuk meer in westelijke richting tussen de hoge dennenbomen bevinden zich wellicht tot op de huidige dag die barakken die die amfitheaters eens herbergden, die collegezalen waarvoor die professoren paradeerden die hun doodvermoeiende geschriften over het voetlicht van hun publiek van studenten trachtten te manoeuvreren.

Overigens was ik op de Professor Cobbenhagenlaan onlangs nog het lage gebouw van de studentenparochie gepasseerd met op de gevel de voor sommigen wellicht raadselachtige tekst "Maranatha" (De Heer zal komen) waar ik in haar kamers, lang geleden, bijeenkwam tijdens die avonden met medestudenten en onder het lamplicht toen de al vroeg grijsharige pastor zijn theologische en psychologische geschriften aan ons opdrong.

Tevens ben ik nog niet vergeten dat daar ook eens "Trefcentrum Posjet" was waar ik, rug aan rug met een medestudent, de psychedelische sigaret weigerde tijdens die nachten waarin ik tevens danste onder de disharmonische muziek van Jimi Hendrix cum suis...

Schrijver: I.Broeckx
14 september 2022


Geplaatst in de categorie: school

4.5 met 2 stemmen 209



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
foppe oostenbrug
Datum:
31 oktober 2022
geachte schrijfster u kunt goed uw leven beschrijven maak er maar een boekje van om aan vrienden en familie te geven het is heel herkenbaar eerst de belangrijkste dingen en een mooie voorkant printen en dan is uwe werk geheel geslaagd! mijn complimenten van foppe alweer zeven nieuwe verhaaljes misschien is er ook een uitgever geintereseerd

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)