Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De witte jas

Het was een soort ski-jack met optimistisch aandoende tekst op de mouw; een warme winterjas waarmee ik nog jaren vooruitkon die ze me geschonken had. Maar ik zou nooit meer naar de wintersport gaan. De jas hing stilletjes en bescheiden aan mijn kapstok, kennelijk bereid, voor zover een jas bereid kan zijn van dienst te zijn in de slechte tijden die mogelijk aan zouden breken en ze zou altijd een herinnering blijven aan de liefste die haar eens geschonken had. De witte kleur van de jas was besmettelijk en zij raakte inderdaad besmet als met een ziekte met zwarte vlekken die haar danig ontsierden. Twee forse wasbeurten bij de stomerij kwamen eraan te pas (Een vriendelijke oudere meneer had de trappen van mijn appartement beklommen en had de jas meegebracht, waarbij hij verklaarde: "Hij is weer als nieuw" Er hing een prijskaartje van negenentwintig Euro aan). Ik koester mijn jas nu als een dierbaar erfstuk, dat goed zal beschermen tegen winterkou.....

Schrijver: I,Broeckx
25 november 2022


Geplaatst in de categorie: bedankt

4.0 met 1 stemmen 102



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)