Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Niet levensvatbaar / Geen aanleg tot het leven

Je was altijd weinig begaafd tot het leven, mijn Lucie, mijn trouwe en jarenlange vriendin. Zo vaak sprak je het woord "lusteloos" uit, dat je altijd vóór op de tong lag, het woord waarmee je kennelijk alles wilde zeggen. Het toverwoord dat je hele toestand en al je vergaande en ultieme geestelijke kwellingen en noden die toch veel meer inhielden volgens jou diende te omschrijven; de sleutel die op alle sloten paste.

Ik trof je vaak vertwijfeld en radeloos aan, ten prooi aan je grenzeloze neerslachtigheid. En we werden vriendinnen en brachten de dagen van ons leven gezamenlijk door; de stille zondagmiddagen als je wanhoop zegevierde; de vakanties, onder meer in zonnig en feeëriek Lanersbach.
Tenslotte, in je nadagen, strandde je op je desolate, onheilspellende verdiepinkje, ten prooi aan je vertwijfeling en aan je hopeloze passie voor je betaalde minnaar. Toen werd je levenseinde het doel van al je strevingen.....

Schrijver: I,Broeckx
2 januari 2023


Geplaatst in de categorie: individu

4.5 met 2 stemmen 49



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)