Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Mijn trouwe buren

Vele buren heb ik niet gekend, maar allen waren toeschietelijk. Jaren geleden zijn de trouwe Somaliërs vertrokken en ze hebben het kleine meisje dat hier geboren was en de jongen meegenomen. Ze gingen een hopelijk florissante toekomst tegemoet in Tilburg West in een eengezinswoning met een tuin waarin de kinderen naar hartenlust zouden kunnen spelen.

Anouk, rechtenstudente, volgde de Somaliërs op maar de koffie waarvoor ik haar uitnodigde bij haar komst, heeft ze nooit gedronken in mijn flatje. Ze is fors van gestalte, mijn nieuwe buurvrouw Anouk en ze draagt kennelijk graag het donkerrode shirt met de trotse letters "Norway" dwars over de borst; herinnering aan haar fantastische reis naar het noordelijke land. Een aureool van jeugd, dat allerminst een deugd of verdienste vertegenwoordigt omgeeft haar nog altijd en is het ons leeftijdsverschil dat een barrière opwerpt!?

Schrijver: I.Broeckx
5 maart 2023


Geplaatst in de categorie: milieu

4.0 met 1 stemmen 206



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)