Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ontmoeting tijdens een concert

Terwijl mijn leven zich met razende vaart had voortgespoed langs een duister, onherleidbaar parcours had mevrouw altijd de witte villa, een van de villa's die de drukke Bosscheweg flankeren, bewoond. Altijd was ik onwetend geweest omtrent haar wellicht eveneens heilloze en desastreuze leven dat zij nog altijd, alleen in het grote huis met de vele kamers, voortzette.

In de Opstapbus, die ons vervoerde, nodigde mijn ogenschijnlijk norse en weinig toeschietelijke houding haar niet uit tot zelfs de minste toenadering maar tijdens het concert waartoe we waren uitgenodigd, kwamen we onverwacht te spreken over de klassieke muziek die ons ondanks alles zoveel meer kan bekoren en inspireren dan de in de theaterzaal uitgevoerde werken waarop we getrakteerd werden. In onze verre, voorbije jeugd waren onze idolen en favorieten andere componisten geweest die zo geheel anders waren dan wat in de flauwe, lusteloze en apathische klanken van het huidige concert tot uiting kwam. Wij hadden een voorkeur voor Schumann, Mozart en Beethoven die ons zoveel meer inspireerden en aanspraken.

Schrijver: I.Broeckx
17 maart 2023


Geplaatst in de categorie: muziek

4.5 met 2 stemmen 41



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)