Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

In afwachting van de renovatie

Onze lange, mooie Tilburgse Nassaustraat met haar flats die uit de vijftiger jaren van de vorige eeuw stammen, is in schimmig lichtblauw weergegeven op de folder die we van de woningcorporatie mochten ontvangen betreffende de aanstaande renovatie van onze woningen.

Toen op een lentedag een lichte aanzet van fragiele blaadjes aan het geboomte viel te bespeuren, ben ik een kijkje gaan nemen in de zogenaamde "modelwoning" waar ons, bewoners, voorgespiegeld wordt hoe een en ander eruit zal komen te zien. De badkamer en de w.c. zullen van onder tot boven betegeld worden met strakke, glimmende, witte tegels waarbij de oude tegels met het lieflijke bloemmotief waaraan ik zo gehecht was, vervangen zullen worden. Ook de voordeur met het romantisch aandoende glaswerk zal plaats moeten maken voor een klinische/koude witte plaat.

Ik zie ertegen op maar toch verwelkom ik de nieuwe inrichting om andere redenen.

Schrijver: I.Broeckx, 28 maart 2023


Geplaatst in de categorie: woonoord

4.0 met 3 stemmen 42



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)