Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Belevenissen op de Tilburgse markt op Paaszaterdag 2023

Een diversiteit van heerlijke Hollandse kazen was uitgestald op de marktkraam. Het viel me niet mee daaruit een keuze te maken maar een vriendelijke verkoper getooid met baard en sik bood me welwillend een klein stukje aan. Enkele salades en crackers werden voor de liefhebbers aangeboden op deze zonnige dag op een hoog tafeltje en velen kwamen erop af als vliegen op de honing.
Bij het kraampje met oosterse parafernalia bood een jonge jongen een merkwaardig gevormde edelsteen aan aan een man in een rolstoel die hij begeleidde maar zou de steen hem kunnen genezen?

In het café ben ik vaste klant. De ober kent mij. Hij kent alle klanten en noemt mij "zijn vriendin" maar als ik beweer dat hij waarschijnlijk "een betere vriendin" heeft is hij verbaasd om mijn onverwachte weerwoord en wendt hij zich tot de vele anderen in het druk bevolkte lokaal.

Schrijver: I.Broeckx
13 april 2023


Geplaatst in de categorie: woonoord

4.0 met 2 stemmen 117



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wil Heefer
Datum:
14 april 2023
Was ikzelf op die markt, dan ging ik naar de viskramen, kaas is hier ook te kust en te keur.
Is gewoon aardig van die ober.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)