Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Met het oog op de aanstaande renovatie (vervolg)

Een jongedame en jongeheer zijn komen aanwandelen over het smalle pad tussen onze flats, omzoomd door hagen die al wat groen toonden in de vroege lente. Eenmaal in mijn flatje toonden ze mij brede, kleurige waaiers waaruit ik de dessins mocht kiezen ten behoeve van de nieuwe inrichting van mijn woning als gevolg van de a.s. renovatie.

De keuze is snel gemaakt: crèmekleurige tegels voor de badkamer, een gespikkeld motief voor het aanrecht. In de kale, klinische "modelwoning", sinds kort ingericht in onze straat, wordt mij de toekomstige metamorfose van mijn ouderwetse en zo dierbare woning voorgespiegeld. In plaats van de geliefde oude voordeur met het romantisch aandoende glaswerk moet een kale witte plaat komen en de badkamer en de w.c. zullen van onder tot boven betegeld worden met strakke, crèmekleurige tegels. De oude tegels met het lieflijke bloemmotief waaraan ik zo gehecht was, zullen vervangen worden.

Ik zie op tegen de werkzaamheden maar toch verwelkom ik de nieuwe inrichting om andere redenen.

Schrijver: I.Broeckx
14 april 2023


Geplaatst in de categorie: woonoord

4.0 met 1 stemmen 59



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wil Heefer
Datum:
16 april 2023
Email:
hemoonline.de
Al eens eerder gelezen,bij Cubra misschien.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)