Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

"Tom Pilibie heeft heel veel geld"

Ik was dertien jaar oud en ging sinds enige tijd naar de brugklas. In mijn pijpenla van een kamer maakte ik na schooltijd mijn huiswerk (onder meer de wiskundesommen van de welwillende meneer Kwantes) aan de grijze metalen plaat van het Tomado-rekje die goed kon dienen als bureautje. Op late zomeravonden drongen het gitaarspel en de zang van buurmeisje Jannie door de dunne tussenmuur naast mijn bed en dan verwonderde ik me over de tekst van haar chanson.

Ik vroeg me af wat ik me daarbij voor moest stellen. "Tom Pilibie" zong ze en voorts "Tom Pilibie heeft heel veel geld. Toch ben ik gelukkig telkens als ik hem zie".

We schreven 1966: het was de tijd van Adamo, Francoise Hardy, Willeke Alberti, Rob de Nijs, Anneke Grönloh en vele andere "kampioenen van het chanson". Mijn buurmeisje Jannie zou in haar hele toekomst de gitaar hanteren, haar trouwe metgezel en geliefde compagnon.

Schrijver: I.Broeckx
5 mei 2023


Geplaatst in de categorie: muziek

4.3 met 3 stemmen 43



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)