Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Astor Piazzolla: Muziek als uit een Argentijnse nacht

De instrumenten (de viool, de bandoleon, de basgitaar, de piano en de gitaar) stonden al paraat in een van de schitterend mooie zalen van het "Cenakel" in Tilburg Zuid op een van de laatste dagen van mei van dit jaar en spoedig traden de musici aan. Zij waren de leden van de Grupo del Sur, een gezelschap dat al sinds vijftien jaar trouw, vakkundig en enthousiast optreedt en dat voornamelijk variaties op de tango's van Astor Piazzolla brengt.

Een groot publiek bevolkte vandaag de zaal; het geroezemoes verstomde en de melancholieke, rauwe, droevige maar soms ook vreugdevolle melodieën weerklonken, die men eens kon horen in de nachtclubs van Buenos Aires en die het publiek meesleepten als een kabbelende maar ook woelige rivier op weg naar haar monding. De uitvoering vond dus plaats in een van de fraaie zalen van het "Cenakel" in Tilburg Zuid met haar gebrandschilderde ramen en onder een kroonluchter die het tafereel bescheen met milde en gedempte verlichting. Breed glimlachend en buigend als knipmessen namen de musici tenslotte afscheid van hun publiek....

Schrijver: I.Broeckx
22 mei 2023


Geplaatst in de categorie: muziek

4.0 met 1 stemmen 86



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wil Heefer
Datum:
22 mei 2023
Vroeger ook geweest, maar dat was dus vroeger.
Nu is al dat voorgoed voorbij.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)