Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De wandelstok

Bij de eerste, aanvankelijke aanzet tot de wandeling die ik, welhaast noodzakelijkerwijs, volvoer over het kronkelige, slingerende pad naast mijn woning, manifesteert zich opnieuw en allerminst voor de eerste keer de felle pijn in mijn linkerheup die "Gang und Gebe" is geworden.
Een slijmbeursontsteking kan voor altijd zijn. Gaandeweg neemt de pijn af als ik de brede etalage nader van de winkel aan de overkant waar, als nergens elders, de vele hulpmiddelen zijn uitgestald die, alsof het zo moest zijn, soelaas zouden moeten bieden voor de heilloze en kennelijk onvermijdelijke gebreken die onze oude dag vergezellen.
Tegen de wand bevindt zich de collectie wandelstokken en ik kies daaruit een geval van glanzend blauw metaal. Provisorisch en wankelend op mijn benen maak ik een wandelingetje door de winkel. De blauwe wandelstok zal voortaan mijn wandelingen begeleiden en mijn verouderende lichaam steun bieden.

Schrijver: I.Broeckx
2 juli 2023


Geplaatst in de categorie: lichaam

4.0 met 2 stemmen 100



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wil Heefer
Datum:
2 juli 2023
Dus je bent ook de klos, bij mij artrose-knieën.
Is die winkel ook al vlakbij? Zoals alles hier natuurlijk onbereikbaar ver.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)