Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Herinneringen aan mijn geliefde etage

In Tilburg Zuid bevindt zich in een achterafstraat op een eerste verdieping een merkwaardige ruimte. Ik passeer het pand nog weleens met de Regiotaxi. Eens, in lang vervlogen jaren, was daar mijn etage. De ramen zijn nu geblindeerd. Maar destijds stond in de langwerpige ruimte voor het zuidelijke raam mijn oude houten bureau waaraan ik de studie van de kunstgeschiedenis placht te volvoeren. Een forse plant die opgegroeid was tot een klein boompje hield daar nog het leven. En in een uithoek bevond zich de ronde, witte, metalen tafel.
Ik heb er gestudeerd, geluierd, gevrijd, geslapen en gestudeerd tot ik dertig jaar geleden mijn behuizing verruilde voor mijn huidige flatje in de Nassaustraat.

En soms passeert inderdaad mijn taxi mijn oude domicilie en dan vervult veel weemoed mij om de voorgoed vervlogen jaren...

Schrijver: I.Broeckx
28 juli 2023


Geplaatst in de categorie: woonoord

3.0 met 2 stemmen 80



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wil Heefer
Datum:
28 juli 2023
90-er jaren Huize Padua voor de sloop, kon er een kamer "huren" via Hart & Ziel om in terug te trekken tijdens woelig Festival Mundial, was maar van korte duur helaas.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)