Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Met het oog op de toekomst.....

Vroeg in de morgen, toen de duisternis nog heerste, had het voor even opgehouden met regenen. Ik had het smalle, kronkelende pad, omzoomd met bomen, bewandeld dat al belegd was met bladeren en ik was de flat gepasseerd, mijn geliefde woning sinds dertig jaar. Een lichtschijnsel ontsnapte aan de ramen op de tweede verdieping en het afschrikwekkende, sonore geluid van de boren weerklonk. Dit betekende ongetwijfeld dat de heren bouwlieden bezig waren met de werkzaamheden die mijn toekomst in het flatje zouden inluiden; in plaats van de oude wandtegels met het bloemmotief zouden crèmekleurige, gladde tegels komen die ik zeker graag verwelkomen zou en de nieuwe keukenkastjes zouden een hele wand beslaan, in tegenstelling tot de oude (verfoeilijke?) kastjes die nu gesloopt werden.
De eerste november zou zich spoedig genoeg aankondigen; de glorieuze dag van mijn terugkeer in mijn oude woning.

Schrijver: I.Broeckx
21 oktober 2023


Geplaatst in de categorie: woonoord

5.0 met 1 stemmen 53



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)