Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

"Mission night" een belofte voor mijn venster?

De zaak met de wellicht enigszins oubollige naam ("Het Zolderke") is gevestigd op de hoek van de Nassaustraat en de Dillenburglaan. Daar verheffende staketsels van kale bomen, die staan opgesteld als levenloze, dode acteurs die het podium sinds lange tijd verlaten hebben, nog altijd hun stammen en kruinen.

Binnen in de winkel mag ik uit de collectie van kleurige stalen een keuze maken voor verduisterende gordijnen voor mijn slaapkamer. Zonder mij terdege te beraden kies ik voor een saaie, grijze stof.

Mevrouw de verkoopster maakt razendsnel een berekening met de rekenmachine voor de offerte. De vierhonderd euro betekenen een forse aanslag op mijn hoe dan ook overbelaste budget.

Vervolgens is de meneer verschenen die fluks de meetlat over het gewraakte slaapkamerraam legt.

De "toekomstige" gordijnen, die de nachtelijke duisternis zullen buitensluiten, dragen de wonderbaarlijke en magische naam "Mission Night": een belofte voor mijn venster...

Schrijver: I.Broeckx
15 januari 2024


Geplaatst in de categorie: economie

3.0 met 2 stemmen 38



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wil Heefer
Datum:
15 januari 2024
Een wonder als iets nog niet verdwenen is, op de andere hoek was Galerie Bremmer waar ik zowat maandelijks kwam, nu antiekzaak.
Vele on/bekende kunstenaars ontmoet bij exposities.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)