Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Samen naar "De Hof van Baarle" op een dag in de vroege zomer....

De bomen aan mijn venster wiegen in een nauwelijks merkbaar briesje. Een nieuwe zomer kondigt zich aan hoewel de hemel nog bedekt is en af en toe naderen enthousiaste vogels elkaar op de kronkelige takken in een voorgenomen liefdesdans.

Baarle-Nassau is niet ver van Tilburg en vandaag gaan we daar naar toe. Op een merkwaardig, wonderlijk perceel staan bij "De Hof van Baarle" tot aan de horizon de druivenstokken in lange, groene rijen. Op de achtergrond bevinden zich luttele boomgroepen. Hun silhouetten tekenen zich af tegen de verre einder.

We krijgen hier uitleg over het rijpings- en fermentatieproces van de witte en rode wijnen. Een spannende maar vriendelijke meneer toont ons de flessen die etiketten dragen met de beide Baarlese kerken.

We mogen proeven van wijn en kaas en aanvaarden tenslotte de thuisreis. Met twee grijsharige dames deel ik in de auto de levenswijsheden die ondanks alles een merkwaardige en wonderlijke overeenkomst en eensgezindheid teweeg brengen....

Schrijver: I.Broeckx, 3 juni 2024


Geplaatst in de categorie: drank

3.0 met 1 stemmen 6



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wil Heefer
Datum:
3 juni 2024
Wijn en druivenstokken volop hier, maar verder is er niet veel meer te vinden in dit dorp, wat er nog was is verdwenen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)