Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Oranje Boven - niet te geloven!

Vraag mij niet hoe ik het heb volbracht.
Heb er ongelooflijk diep voor moeten gaan.
Nu sta ik met stip genoteerd als aspirant voor de wereldtop.
De Halve Marathon bij de Marathon van Leiden gelopen in 1.08.52, ongehoord.
Een droomtijd.
Dat ik dat in mij had..
Vraag mij niet hoe ik het geflikt heb.
In de verzengende hitte.
Het was alsof er een hazewindhond in mij gevaren was.
Het vloog over het prachtparcours.
De bruggen en viaducten zo rijkelijk aanwezig genomen als vergeten briketjes.
Internationale reputaties naar de maan:
1e 21 Jos Zuijderwijk 8376 01:08:52
2e 21 Serhiy Fiskovich 2336 01:09:17
3e 21 Sergiu Gaiduc 2331 01:09:37
4e 21 Roland Kedves 2650 01:12.14
5e 21 Theo Stelling 3751 01:16:05
6e 21 Herman j Leeman 1169 01:17:44
7e 21 Ashouihel Abderrazak 3601 01:18:01
8e 21 Grégory Bazalgette 2353 01:21:04

Gelukwensen stromen binnen.
Uit de hele wereld, ik noem Melbourne, Menton, Bloemfontein, Vancouver, Alphen a/d Rijn(oude bekenden!), Gouda(idem), Salt Lake City, Monster(familie), Wellington(idem), Albany, Budapest, Sofia, Addis Abeba, Harwich, Perpignan, Barcelona(ja, van haar).

Bij de finish, Lesley Pengel, de stoere veteraan, twee maal onder tropische omstandigheden de hele van Paramaribo met toptijden uitgelopen nu wegens oververhitting uit de wedstrijd gestapt, hielp mij over het dode punt heen dat iedere topper kent. Na HET volbracht te hebben.
Jan Punt namens KPMG overhandigde mij in de Leidese Stadsgehoorzaal 144 consumptiebonnen met tranen in zijn ogen. Ik gaf er 143 terug.
Hans Former namens de Postbank Runners bezorgde mij koffie met oranje slagroomsoezen, ietwat beduusd, zeer onder de indruk. En zo kan ik uren doorgaan als ik alles zou (kunnen) ophalen.

De pers was niet te houden. Een journaliste in gekend modieuze sportieve los zittende outfit van de New York Times vroeg mij of ik dit jaar “haar stad” al zou opnemen in mijn wedstrijdplanning.
Naar waarheid mijn antwoord: ‘such is in consideration’ bij mijn management.

Gaat u naar www.marathon.nl
Druk op ‘uitslagen’
En kies met mij in het volgende zoekmenu bij afstand op 21.1 km, u drukt op ‘oorkonde’, dat is de rubriek na mijn naam startnummer en eindtijd, u hebt mijn plaatje van gister en u begrijpt mijn euforie.

Schrijver: jos zuijderwijk, 19 juni 2006


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.3 met 10 stemmen 1.511



Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
hidde
Datum:
1 december 2006
Email:
hidde-357-photmail.com
goed gedaan jos

je neef hidde
Naam:
hidde
Datum:
1 december 2006
Email:
hidde-357-photmail.com
goed gedaan jos

je neef hidde
Naam:
Rina van Dijk
Datum:
23 juni 2006
So what? Alleen al meedoen aan een marathon, al is het een halve, is een topprestatie. Chapeau!
Naam:
jos zuijderwijk
Datum:
22 juni 2006
Je zult het nu echt moeten geloven. Ik ben uit deze uitslag gehaald en elders geposteerd met ook nog een andere tijdwaarneming. Mijn brein kan het niet meer belopen.
Naam:
Rina van Dijk
Datum:
21 juni 2006
Niet te geloven, inderdaad. Dat doen we dus ook maar niet. Kijken hoe hard je kunt lopen als ik je achterna kom, omdat ik er toch intuinde.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)