Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Vrijheid

Vrijheid van meningsuiting is een duur verworven goed in Nederland.
Ik besef dat ook ik me er aan moet en wil houden. Ondanks mijn "blauwe plekken" uit het verleden, veroorzaakt door fanatisme en verkeerde leerstellingen van mijn zeer "gelovige" ouders.
De moslimgroeperingen bijvoorbeeld protesteren fel tegen de Deense publikaties, dat mogen ze.
Maar toch is het een vreemde gang van zaken.
Zij beweren in hun geschriften dat "wij" ongelovige honden zijn.
Een behoorlijk beledigende uitdrukking.
Wij vragen hen geen excuses en zullen die ook nooit krijgen.
De Denen zagen zich genoodzaakt excuses te maken aan de moslimwereld voor de spotprenten.
Die spotprenten heten ineens discriminatie te zijn.
Wie maakt er nu misbruik van onze vrijheid van meningsuiting?
Het is zo naief van ons mensen te denken dat die geloofsgroepering hetzelfde wil en denkt als wij.
Mijn ervaringen met de diverse geloofssoorten is dat ze die vrijheid van meningsuiting misbruiken om anderen te indoctrineren.
Soms zelf, zoals in mijn geval, mijn leven te willen verwoesten.
Oh u kunt gerust zijn hoor, ik heb radicaal gebroken met alles wat mij klein en onderdanig hield.
Ik wil voortaan de dader zijn en geen slachtoffer.
Beter een dader van de toekomst dan een slachtoffer van het verleden.
Dit is een gedachte die ik kreeg toegestuurd en die ik heel treffend vind.
Ook ik wil zo graag mensen wakker schudden, maar dit is toch een site voor verhalen?
De gelovigen prediken over liefde, nu niets is minder waar.
Mijn ouders waren de slechtste ouders die je je maar kunt indenken.
Dat heet dan dat ze God willen volgen en zonodig iedereen moeten en willen bekeren.
Mijn ervaring is dat ze alleen maar goed zijn voor zichzelf en hun soortgenoten.
Dat ze niets weten van wat respect en liefde is.
Zij willen zich alleen maar waarmaken en bewondering oogsten van hun groep en soortgenoten.
Het is heel gevaarlijk wat ze doen.
Je hoeft alleen maar naar de radicale moslimwereld te kijken.
Zo zijn er dus ook radicale evangelische mensen, soms met die visjes op hun
auto, of van die lui die met zijn tweeën bij je aanbellen.
Zij allen die de waarheid menen te weten.
Eigenlijk zit er nauwelijks verschil tussen die groepen.
Maar vervelend blijft het wel.
Ik hoop dus op een site met leuke verhalen.
Een site waarin je over je kattekind mag schrijven.
Of misschien wel over je reis verhalen.
Een site die je elke dag met enig enthousiasme aanklikt!

Schrijver: Eva Mensch, 10 juli 2006


Geplaatst in de categorie: vrijheid

3.7 met 6 stemmen 650



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Tracy
Datum:
20 juli 2006
Email:
tracyrossyhotmail.com
Je hebt een bijzondere kijk op je opvoeding, geloofsovertuiging en de maatschappij die ik mogelijk met je deel; maar dit is geen forum en bedoeld voor proza.
Naam:
Driek Oplopers
Datum:
12 juli 2006
Email:
driekoplopersyahoo.com
Veel Christenen zijn net zo onverdraagzaam als veel Moslims als veel Hindoes. Gewoon schijven wat je wilt: ik kijk uit naar je poezenverhalen. Maar ook naar politieke strapatsen, het leven van alle dag, alles dus.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)