Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Het journaal

Ik volg het journaal niet zo intensief meer.
Het maakt mij somber en ik wil mijn verworven rechten behouden.
Vroeger zeiden oudere mensen: “Vroeger was alles beter dan nu”.
Ik vond mijzelf tamelijk modern en zou dat nooit zeggen, want ik vind deze tijd toch wel heel bijzonder.
Toch is er wel het één en ander veranderd.
Dat weet ik heus wel, maar er is ook zo'n groot aanbod van informatie.
Ik ben dus heel selectief aan het worden, bedenk ik me wel eens.
Net als met de ingrediënten voor de maaltijd.
Een vleugje van dit en een vleugje van dat.
De smaakstoffen dienen in balans te zijn en zo is het ook met het consumeren van het nieuws.
Nee, ik laat niet alles meer tot mij doordringen zoals eerst.
U ziet dat ik het woord vroeger probeer te vermijden.
Eerst en nog niet eens zo heel veel jaren geleden kon ik huilen bij de beelden die ik zag op televisie.
Dat doe ik nu niet meer.
Ik ben bewogen, maar op een nuchtere manier en houd mijzelf voor, dat er eerst minder hoeveelheid van nieuws was.
Dus nu, door al die moderne communicatietechnieken verandert er een heleboel en is de mens aan de andere kant van de wereld ineens een buur geworden.
Je krijgt het nieuws van de hele wereld voor je kiezen.
Toch ben je maar een klein radertje in het grote geheel: één van de bijna 7 miljard mensen.
Logisch dat er toch wel eens wat fout gaat op de wereld.
We zijn allemaal onderweg, naar je werk, naar je vrienden, naar de winkel om een boodschapje te doen bijvoorbeeld.
Het is al een wonder dat je veilig thuis komt met al die razend snelle auto’s om je heen.
Zo overdenk ik het negatieve en ben weer in balans, mede door de gezellige gesprekjes van zeer vriendelijk en positief ingestelde mensen om mij heen.

Het leven is zo slecht nog niet.

Schrijver: Eva Mensch, 14 juli 2006


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.6 met 5 stemmen 499



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Tracy Rossy
Datum:
20 juli 2006
Email:
tracyrossyhotmail.nl
Alles op je in laten werken is inderdaad niet te doen, en overal iets aan willen doen is niet te verwerken. Wat zijn wij mensen beperkt. Gelukkig.
Naam:
Femmy
Datum:
18 juli 2006
Dat selectief worden in het consumeren van het nieuws vind ik heel herkenbaar, evenals het weer in balans raken door het hebben van gezellige gesprekjes met zeer vriendelijke en positief denkende mensen om jou heen.
Helder uiteengezet, jouw standpunt.
Graag gelezen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)