Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Koekje van eigen deeg

Een pracht van een gezegde, maar zie er maar eens achter te komen of dit op jezelf van toepassing is.
Ik ben actief op 50plusnet en heb daar al 2 lieve vriendinnen aan over gehouden.
Soms reageert er wel eens iemand, waar ik zo mijn twijfels over heb en dan maak ik op mijn manier korte metten met die persoon.
Soms ga ik ook wel eens inhoudelijk in op hun geklaag, of als ik denk dat ze gepest worden, vind ik dat echt erg..
Heus waar !! er wordt niet alleen op scholen gepest, volwassenen kunnen er ook wat van.
Ik ben zo'n type die het altijd voor the underdog opneemt.
Soms schiet ik daar wel eens een beetje in door.

Nu ja, er was een vreemde man op dat net die ik niet helemaal kon thuisbrengen.
Ik reageerde vriendelijk, maar toch ook wel behoedzaam.
Een paar dagen later viel me op dat men nogal lelijk deed tegen hem op het prikbord.
Dat is een mogelijkheid om je reacties te plaatsen en eigenlijk bedoeld om oproepjes voor gezellige activiteiten neer te zetten.
Ik wist niet zo goed meer wat ik met de man aanmoest.
Hij bleek ook nog eens niet van de 50plus leeftijd te zijn en dan kun je al helemaal gaan twijfelen.
Wat is de achtergrond, waarom doet hij dit?
Eenzaamheid bedacht ik me.
In elk geval wist ik niet zo goed wat ik er mee aanmoest.
Maar om nu te schrijven dat ik er niets van snapte, dat ging me even te ver.
Normaal gesproken heb ik niet zo gauw commentaar.
Okee, bedacht ik me, dan maar blokkeren.

Maar verder sta ik graag klaar met adviezen, tja over zelfkennis gesproken.
Ik ben dus fijn verder aan het mailen en nieuwtjes aan het uitwisselen.
Ik reageer op een nieuwssite waar je je reacties neer kunt pennen.
En ik heb een klein katje dat de nodige aandacht vraagt.
Niet te vergeten mijn aardig grote huis en de cirkel is rond.

Gisteren keek ik weer op het prikbord van de 50plusnet.nl: wat zie ik een pracht gedicht van weer iemand anders die soms gepest wordt.
Natuurlijk geef ik dan een complimentje en dan wordt er uitgelegd van waarom en hoe.
Ik heb weer een goede daad gedaan.
Maar tot mijn verbijstering kon ik niet reageren, ik was geblokkeerd.
Dat was toch niet mogelijk, ik had toch niets lelijks gezegd.
Kennelijk dus wel, of misschien ben ik wel beledigend geweest.
Of misschien heeft hij mijn bemoeizucht niet kunnen verdragen?
Zo kan ik blijven gissen.
Vanmorgen bedacht ik me ineens, dat ik een koekje van eigen deeg had gekregen.

Schrijver: Eva Mensch, 28 juli 2006


Geplaatst in de categorie: pesten

4.2 met 5 stemmen 1.060



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Femmy
Datum:
29 juli 2006
Email:
femmy_1hotmail.com
Tja. Pesten. Je ziet het zo vaak gebeuren: meestal begint een wat dominerende enkeling ermee en de rest volgt dan vanzelf; meelopers zie je overal. Frontvorming t.o.v. iemand die net niet helemaal in de pas loopt.
Pijnlijk zoiets.
Laat men er zich voor waken niet tot die meelopers te gaan behoren, lees ik in deze tekst. Mij uit het hart gegrepen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)