Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Dagje zoon

Vandaag was ik een heel flinke moeder.
Gisteravond laat bedacht ik me dat ik wel eens naar mijn jongste zoon zou kunnen gaan.
De koe bij de horens gepakt en ik ging dus vanmorgen.
Eigenlijk had ik niet een speciaal doel, behalve de moeilijkheden bekijken, die er volgens mijn zoon waren.
Moeilijkheden met het leggen van kliklaminaat.
Laminaat heeft hij al eens eerder gelegd hier op zolder en dat is erg mooi geworden.
Helaas denkt meneer er zelfs anders over, waarop ik hem heb overtuigd, dat het met afdichtlatjes zoals dat dan heet, het er echt heel mooi uit ziet.
Hij zou dus nu toch laminaat in de keuken en de gang en hal gaan leggen.

Maar dan…, dan komt er ineens toch een bezwaar, alle hoekjes en de muren lopen niet recht.
Ik moest en zou perse komen kijken om mijn mening en oordeel te vellen.
Dat doet deze moe dus en reist vervolgens met bus en trein op weg naar zoonlief.
Ik heb echt heel serieus gekeken en begreep toch wel dat er inderdaad wel veel precisiewerk vergde.
Zo wie zo door de 8 deuren en inderdaad was de ruimte te klein voor al dat gepriegel.
Bovendien zag ik de bui al hangen, later zou hij vast gaan mopperen dat het scheef lag of iets dergelijks.
Hij is namelijk een klein beetje perfectionistisch.
Gelukkig had hij nog niets gekocht, maar toch moest er iets gebeuren met de entree van de woning.
Dit vanwege een okergele muur en een onbestemd kleurtje zeil, dat nu niet echt kleurde bij zijn meubels en vloerbedekking.
De ruimte leek er een beetje donker door en erg groot was het zo wie zo niet.
Na overleg besloot hij toch te gaan witten en vervolgens zijn we direct muurverf gaan halen.
Het is heel erg goed gegaan, de okerverf was eigenlijk na 1 keer al verdwenen, omdat we een goede kwaliteit muurverf genomen hadden.
Het linoleum wordt vervangen door Novilon, vermoedelijk een bijna witte kleur met een tegelmotief, dit gaat eind van de week gebeuren en wordt dus door een firma geplakt.
Wel zo verstandig in zijn geval, die mensen doen dat goed en beter dan wij dat samen kunnen.

Het leek al zo ontzettend ruim toen ik vanavond weer naar huis ging.
Met een heel voldaan gevoel ben ik de dag aan het overdenken.
Ik ben erg blij dat ik hem kon raden in zijn toch wel moeilijke keuze.

Schrijver: Eva Mensch, 31 juli 2006


Geplaatst in de categorie: woonoord

1.5 met 6 stemmen 563



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)