Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Echtelijke Plichten

AKEN (ANP/RTR) - Een 44-jarige vrouw uit het Duitse Aken heeft in de nacht van woensdag op donderdag de politie gebeld omdat haar man (45) al maanden niet aan zijn echtelijke plichten had voldaan. Dit heeft een politiewoordvoerder donderdag laten weten. De man en de vrouw sliepen al enkele maanden in gescheiden bedden en hadden geen intiem contact. Daarop maakte de vrouw haar man midden in de nacht wakker en eiste seks. Toen de man daar niet op inging, belde zij de politie. De agenten konden niet veel met de ongebruikelijke klacht want zij konden geen strafbaar feit ontdekken, aldus de zegsman.

Wat een bericht. Ik probeer me dan altijd voor te stellen hoe zoiets dan gaat en hoe zo'n echtpaar er dan uitziet. Zij, twee meter dertien en honderdveertig kilo schoon aan de haak, staat om half drie 's nachts in haar iets te krappe geel fluoriscerende latex outfit voor zijn bed en port hem gedecideerd in z'n zij: "Helmut! Wakker worden! Ik heb zin!" Haar man, één meter zesenvijftig, achtenvijftig kilo, licht kalend, net weggezweefd in een natte homevideo-droom met Paris Hilton, mompelt iets onverstaanbaars. Ze verliest haar geduld: "Helmut! Ik zeg het nog einmal! Ik heb zin!! Wakker worden! NU!!" En om haar woorden kracht bij te zetten port ze hem nogmaals hardhandig met het handvat van het bij haar outfit passende zweepje in zijn ribben. Helmut kijkt versuft uit zijn ogen, ziet zijn vrouw staan, beeldt zich in dat ie ergens in die droom met Paris Hilton een verkeerde draaideur heeft genomen en nu in het pension van Norman Bates terecht is gekomen en denkt: "Scheisse, niet weer hè!" Hij sprint het bed uit, knalt bewust met zijn hoofd vooruit keihard tegen de muur van de slaapkamer en schreeuwt vertwijfeld: "Bitte Brunhilde! Nu even niet Schatz, ik heb hoofdpijn!" Zij laat haar zweep knallen, komt woest grommend op hem af. Hij weet haar te ontwijken, want onder behandeling van een Spaanse sportarts, dus razendsnel. Zo gaat dat een half uurtje door, met als resultaat Helmut buiten adem, Brunhilde zonder hoogtepunt en de overburen een verzetje, want de gordijnen waren niet dicht.

De vrouw belt dus ten einde raad de politie en zo zitten ze even later samen met twee agenten in de woonkamer. Die weten zich geen raad met deze crisis en besluiten dat dit het terrein is van een sextherapeut.

Tien minuten later staat er een Duitse Goedele Liekens voor de deur. Ze gaat tussen de kibbelende echtelieden inzitten en laat Helmut eerst zijn verhaal doen: "Weet u, toen we pas getrouwd waren, was het allemaal nieuw en spannend. Niks was te dol. Het was genieten! Maar toen kwamen de veren!" "Veren?" vraagt Goedele, "Dat kan heel erotisch zijn..." "Ja!" brult Helmut, "Eén veer wel! Maar zij wilde de hele kip!" "Oh hemel!" roept Goedele uit "Dat is niet erotisch, da's kinky!" Helmut knikt heftig: "Precies! Dat beeld van die krijsende kip staat op mijn netvlies gebrand. En sindsdien krijg ik em gewoon niet meer omhoog bij haar!" Hij werpt een angstige blik in de richting van Brunhilde, die hem toebijt: "Kinky? Wat nou kinky! En je Pino kostuum dan? Alsof daar geen veren aan zitten. En het stelt ook nog eens niks voor, je bent net een uit de kluiten gewassen kanarie, qua knoeien met zaad!"

Goedele sust de boel en richt zich weer tot Helmut: "Dus je hebt problemen om hem omhoog te krijgen. Nou en, niks om je voor te schamen. Heb je al eens aan Viagra gedacht?" Hij knikt aarzelend: "We hebben het geprobeerd. Ik vind het niks. Viagra. Vergelijk het met Disneyland in het hoogseizoen. Je moet twee uur wachten voor een ritje van drie minuten..."

Een moment van stilte vult de ruimte en vervolgens barst het hele gezelschap in lachen uit. De spanning lijkt voor die nacht doorbroken en Goedele grapt nog even: "Hmm...Pino heh? Dan heb je zeker ook Sesamzaad!" Er wordt weer gelachen en ze maken een vervolgafspraak. De vrouw laat daarna Goedele en de agenten uit, terwijl Helmut achterblijft in de woonkamer. En net op het moment dat hij glimlachend en in een roes van voldoening zijn ogen sluit hoort ie zijn vrouw vragen: "Zeg uhh agent. Die handboeien heh? Heeft u die vannacht nog nodig...??"

Glasgerinkel klinkt door de zwoele Duitse zomernacht en terwijl een lauwe bries door de woonkamer blaast roept Brunhilde vertwijfeld door het gat in het raam: "Helmut! Helmut.. Komm zurück! En je echtelijke plichten dan?...."

Schrijver: Eric Martens, 3 augustus 2006


Geplaatst in de categorie: huwelijk

3.6 met 15 stemmen 2.127



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Moniek
Datum:
12 augustus 2006
Geweldig geschreven! Heb er erg om moeten lachen. Leuk om te lezen wat er zich achter een krantenbericht kan afspelen. Prachtig staaltje van ongeremde fantasie. Je wuppie-verhaal vond ik al zo leuk. Blijf schrijven!
Naam:
leonie
Datum:
6 augustus 2006
Een leuk bericht. Ik vond het prettig om te lezen.
Naam:
Femmy
Datum:
5 augustus 2006
Email:
femmy_1hotmail.com
Buitengewoon oorspronkelijke interpretatie van een krantenbericht.
Graag gelezen!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)