Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Lectori Salutem

Tjonge wat een gevolgen kan een mening allemaal hebben.
Mijn verhalen schrijf ik alleen maar om iets te doen te hebben.
Mijn mening is misschien ook een beetje belangrijk.

Vergeleken met sommigen onder ons kan ik niet worden.
Ze zijn te goed vind ik.
Toch komt er af en toe bij mij echt wel iets zinnigs uit.
Maar soms besluit ik niet meer te schrijven.
Ik merkte dat ik er een sport van maakte hier elke dag een verhaal neer te zetten.
In dit geval kun je er dan maar beter mee stoppen.
Het aantal lezers werd minder en minder, precies waar ik bang van werd.
Niet vergelijkbaar met de goede schrijvers onder ons?
Niet gelezen worden?
Help !!!!!!!

Nu ja, toch zijn er meer zoals ik en dat troost een beetje.
Ik leer veel van schrijven en pas mijn gedachten en mening soms aan.
Maar als een verhaal propaganda wordt kun je maar beter stoppen vind ik.
Er is al zoveel propaganda op deze aardbol en vrijheid van meningsuiting is wel even iets anders.
Jammer vind ik het dat mensen niet goed beseffen dat hier zo voor gevochten is.
Voor die vrijheid van meningsuiting.
Helaas is het soms zo dat men dit soms misbruikt voor hun eigen gelijk.
Je hoeft alleen maar aan de spotprenten van Denemarken te denken.
Er moest zelfs excuus gemaakt worden.
Omgekeerd is dat dan niet het geval.
Dat “de gelovige” zich een beter mens schijnt te voelen en op de ander neerkijkt behoeft dus geen excuus.
Dat neerkijken op een ander heeft soms grote gevolgen.
Soms onderschat, want als recht geaarde Nederlanders zijn wij toch zo vol begrip?.
Helaas hebben we wel met het paard van Troje een hoop ellende over ons heen gehaald.

Ik ben van plan voortaan mijn mening te geven aan mensen die begrijpen dat mijn mening nooit persoonlijk bedoeld is.

Schrijver: Eva Mensch, 6 augustus 2006


Geplaatst in de categorie: vrijheid

4.0 met 1 stemmen 545



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Annejan Kuperus
Datum:
16 september 2006
Email:
ajkuperushotmail.com
Mooi geschreven. Niet doen; alleen jouw mening geven aan mensen die begrijpen dat jouw mening niet persoonlijk is bedoeld. Anders leren mensen die jou niet snappen het nooit. Houd je dus niet aan de laatste regel van jouw proza, daar anders de gekozen categorie niet juist is. Hoewel dit eigenlijk niet klopt, omdat mensen natuurlijk ook de vrijheid hebben die verkeerd te interpreteren. Al of niet met reden. Kort en bondig, maar vooral mooi proza.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)