Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Op grote voet

Ja daar sta je dan. Maatje 42? Nee mevrouw, die hebben wij helaas niet meer. Bij de vraag naar maat 43 lachen ze je bijna uit. Nu zou je toch denken dat de hedendaagse maatschappij ingesteld is op deze steeds meer gangbare schoenmaat 42. In de praktijk valt het vies tegen.

Ze zijn er wel, maar dan moet je geen modern modelletje verwachten. Een elegante gezondheidsslipper, waar men in de huishouding op loopt. Zo’n eentje met 3 gespjes, hygiënisch wit of modieus donkerblauw. Die hebben ze nog wel voor je. Ja daar is de jeugd van tegenwoordig wel heel erg blij mee, denkt u ook niet? Wanneer ze over tien jaar versleten zijn, kan je ze zo opnieuw kopen. Mooi makkelijk! Tenslotte liggen ze toch altijd in de schappen.

Wanneer je op een zaterdagmiddag de winkels langsgaat, hoor je altijd meiden klagen over hun lastige schoenmaat. Kennelijk komt dit probleem alleen voor in Oost-Nederland, want weinig vlotte schoenmerken spelen in op dit groter wordende probleem.

Oh dichte schoenen zegt u? Ja wanneer u ook nog op uw schoenen buiten wil lopen, zijn dichte schoenen misschien wel handig. Nou wat dacht u van sportieve All Stars, zelfs nog in maatje 43 op voorraad. De echte vrouwenprinten hebben we niet voor u, die gaan tot maat 41. Maar de unisekskleurtjes hebben we zeker nog op voorraad. Zeg het maar! U mag zelfs kiezen.

Nee, je mag niet te kieskeurig zijn wanneer je als vrouw op grote voet leeft. Ieder jaar is het weer een straf om leuke schoenen te kopen. Vroeg inkopen doen zeggen de winkels dan, als excuus voor hun slechte voorraad. Zelfs augustus blijkt niet vroeg genoeg te zijn. Nou, dan zakt de moed je wel in de schoenen…

Fabrikanten, doe er eens wat aan!

Schrijver: M. van Egmond, 4 september 2006


Geplaatst in de categorie: vrouwen

2.6 met 19 stemmen 1.241



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Jesse
Datum:
14 oktober 2006
Ik begrijp het ook heel goed ik heb het zelf namelijk ook.
Ik ga altijd naar Ascona in Zwolle,
hartstikke leuke schoenen en tot maat 45.

Veel plezier met (te) grote schoenen
Naam:
karin
Datum:
5 oktober 2006
Email:
boxerinpaarshotmail.com
Ik begrijp uw reactie heel goed, ik heb zelf ook maat 43-44 en ben heel beperkt in het kopen van schoenen. Nu heeft mijn dochter hetzelfde probleem. Ze is 12 jaar en heeft ook al maat 43 en ze vindt het vreselijk dat ze geen leuke schoenen kan kopen. Dus als u adressen heeft waar ik ze voor een redelijke prijs kan vinden. Graag!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)