Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Voorgeborchte

Me bijna verslikt in een stukje banaan, toen ik op internet las, dat de Paus het voorgeborchte voor ongedoopte kinderen heeft afgeschaft.
Hij zou met die stap de zielen van miljoenen doodgeboren kinderen willen redden.
Door het afschaffen van die regel mogen die onschuldige wezentjes nu eindelijk allemaal tegelijk door de hemelpoort naar binnen.
Overigens voor de armzaligen, die vóór Christus' komst op aarde, leefden en stierven, houdt hij de deur potdicht!
Wel vreemd, want Benedictus blijkt er überhaupt nooit van overtuigd geweest te zijn dat het voorgeborchte zelfs maar bestond.

Is dit stukje krankzinnigheid er nu niet het beste bewijs van dat al die geloofsregels door mensen verzonnen zijn?

Wat zou ik toch graag willen dat de mensen bij zinnen kwamen. Dat we al die idiote regels konden afschaffen en opnieuw konden beginnen.
Elkaar accepteren en respecteren om wat en wie we zijn.
En als het dan perse moet: mét een bindende factor die we Liefde noemen, ofwel God.

Schrijver: Rina van Dijk, 4 oktober 2006


Geplaatst in de categorie: religie

4.5 met 4 stemmen 1.058



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
ff dop
Datum:
5 oktober 2006
Daarna zullen we met de politiek moeten afrekenen, in hun zwakheid blijven veel mensen machtsspelletjes spelen. God moeten we ook afschaffen, die ritselt en konkelt wat af in de godenraad.
Naam:
Günter Schulz
Datum:
5 oktober 2006
Email:
ag.schulztiscali.nl
Was het maar so simpel, Rina. Het zijn toch blijkbaar wij stervelingen die het zo ingewikkeld maken en... houden.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)