Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

titel: sneldichter fragment (pag.132)

Uitzonderlijke drukte , alle afdelingen , trappen.
in stalletjes , op trapoverloop , rechts voor mij ( kom van boven , links ). Sneldichter. Bijna aan voorbijgegaan , zo 'n menigte , soort opstopping . nieuwsgierig : dringen , botsen , wringen ( staat tegen ) . Bijna van aangezicht tot aangezicht , Sneldichter .
Etaleurs timmerden , schilderden kraampje , in open lucht allang vergaan .Proeven van sneldichters kunnen , blikvangers voor , grote rooie verfkaders.Sneldichter achter onooglijk burootje .
Grote , zwarte schrijfmachine , op stencils berekende slee .
Machine niet gewend ?Ws eigendom Warenhuis . Geen Sneltyper . Bloknoot : potloodkrabbels (steno?) . Behoedzaam : 2-vingertyper , tongpunt tussen lippen . Moeder en dochter spannen resultaat af. Vrouw iets van papier in hand. Bon , bij overlegging waarvan....?Meer kijkers dan kopers .
Inkomsten niet ruim . kan misschien wat leren : Sneldichter inside info.Concentratie rond hoogtijdagen ? Mogelijkheden ?Voorlichting ? kommerciele noodzaak ? Ik wil je spreken .
Indruk : grijs , op grauw af . Oud , grijzend haar ,eenvoudige , grauwe kleren ,opzettelijk artistiek vlinderdasje , verloren op goorwit overhemd-fond .Gerimpeld droef gelaat. Snorretje probeert gelaat te laten lachen , valt evenals vlinderstrikje uit toon. Spitsneus en zwaar hoornen brilmontuur zorgen voorts voor uiterlijk van nadenkend mens , nooit komend uit problematiek .

Schrijver: cornelis bastiaan vaandrager
Inzender: j.v.eijsden, 6 november 2006


Geplaatst in de categorie: overig

3.0 met 9 stemmen 527



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)