Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

een lugubere vondst

Midden in de nacht schrok ze wakker en hoorde ze vreemde geluiden.
Het duurde even voordat het tot haar doordrong dat ze even naar beneden zou moeten gaan om te kijken wat er aan de hand was.
Haar man wakker maken was geen optie, want zo als gewoonlijk, lag die in een diepe slaap, waaruit je hem niet zo gemakkelijk wakker kon maken.

Ze deed haar ochtendjas aan en liep voorzichtig naar beneden.
In de hal gekomen kon zij nog steeds niet ontdekken waar het geluid vandaan had kunnen komen.
Toen zij in de woonkamer aangekomen was, scheen het ochtendlicht al door de kieren van de luxaflex en ineens ontwaarde ze een donkere plek op de grond.
Ach, dacht ze geïrriteerd, de hond of het katje hebben gespuugd.
Nu ja, wie anders dan zij zou dit moeten opruimen toch.
Ze maakte het licht aan en keek naar de donkere vlek.
Hij was donkerrood van kleur en dat was nog niet alles, een spoor van donkerrode vlekken liep naar de bijkeuken.
Ze schrok en haalde zich allerlei angstige gedachten naar boven.
Toen zag ze hem liggen.
Timber, een leuke speelse en ondeugende hond.
Hij keek haar droevig aan, alsof hij excuses wilde maken voor het bloed dat overal lag.
Ze dacht aan haar kleine katje dat ze als piepklein hummeltje gered had door hem met een flesje om de paar uur te voeden.
Het diertje was altijd erg klein gebleven ook al was hij inmiddels 2 jaar oud.

Ze keek om zich heen of ze hem zag.
Een heel enge gedachte kwam in haar op en ze keek ontzet naar de hond.
Toen zag ze een blikje waarin knakworstjes behoorden te zitten een beetje gedeukt op de grond liggen..
Na een uitgebreidere inspectie zag ze dat dit blikje ook onder bloedvlekken zat, maar ook de bek van de hond zag er wat apart uit.
Het blikje was geopend door hem, waarbij hij vermoedelijk aan de trekring op het blikje had getrokken.
De randen van zo een blikje zijn erg scherp.
Het bleek dus dat hierdoor een stukje uit de tong van de hond was verdwenen.
Ze was ondanks dit gebeuren wel erg dankbaar toen ze het kleine katje zag.

Alsnog maakte ze haar man wakker: dit verhaal moest ze wel even kwijt.

Schrijver: Eva Mensch, 15 maart 2007


Geplaatst in de categorie: dieren

1.4 met 9 stemmen 428



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)