Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Getuigen

Getuigen heb je nodig om bijvoorbeeld een misdrijf of huwelijk te bevestigen.
Getuigen kun je op zoveel manieren, al was het maar om iets te vertellen waar je in gelooft.

Meteen spoken er nu allerlei grapjes door mijn hoofd.
“Weet je waarom de Harold Free-enterprise gezonken is?”
Het is een oud grapje en niet eens zo fijngevoelig, dit vanwege de voet tussen de oprij-klep van die boot.

Toch zijn getuigen vaak erg belangrijk.
Zeker weten als maatje, die je naast je nodig hebt, om getuige te zijn van jouw leven.
Dit hoorde ik laatst op tv iemand zeggen en ik was het volkomen met haar eens.
Natuurlijk zou dat maatje ook een goede vriend of vriendin kunnen zijn.
Bissey bijvoorbeeld zou hier absoluut niet geschikt voor zijn.
Hij wil alleen maar bediend worden.
Natuurlijk kan een mens zichzelf wijsmaken dat hij zo'n beest, in dit geval een kat, aan het opvoeden is.
Maar uiteindelijk is zijn medewerking hieraan alleen maar een succes omdat het arme dier zich kapot verveelt.
Hij zou liever achter de vogeltjes aan gaan, maar is verplicht gedegradeerd tot een huiskat.
Van een getuige van jouw leven kan dus in dit geval geen sprake zijn.
Maar goed, we vinden er wel wat op.

Een mens kan soms heel veel en in dit geval zou ik mijn eigen getuige kunnen worden door van alles en nog wat mede te delen toch!
Net zo als die mensen die twee aan twee bij je aanbellen.
Ik vraag me alleen af hoe ik mezelf nu moet noemen.

Schrijver: Eva Mensch, 3 juli 2007


Geplaatst in de categorie: filosofie

2.7 met 3 stemmen 718



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Eva
Datum:
4 juli 2007
Email:
Evamenschchello.nl
Leuk jouw reactie, bedankt!
Naam:
Natasja
Datum:
4 juli 2007
Email:
ratelaartjehotmail.com
Hm, ik denk met je mee..
Een dagboek is een mooi maatje ter getuigenis van je leven! En je kat; tja, mijn Mika is ook zo een gedregradeerde huiskat. Toch getuigt de mooi wel al der liefde als ik de pee er even in heb zitten..
Om vervolgens met de knorrende poes te gaan zitten schrijven!

Good luck!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)